Az erős fogakért: ételek, amelyek segítenek egészségessen tartani fogainkat

fooldal > Ételek az egészséges, erős fogakért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ételek az egészséges, erős fogakért


2020/09/09
SzSz

Vannak ételek és italok, amelyek ártanak fogainknak, még vannak, amelyek segítenek erősíteni és egészségesen tartani őket. Most az utóbbiakat hoztuk el! 

Ételek az egészséges, erős fogakért

Az egészséges fogakért a legfőbb vitamin és ásványianyag-forrás a kalcium, a foszfor és a fluorid, amelyek mind hozzájárulnak a csontok és a fogak erősítéséhez. Ezek mellett vitamin is rendíkvül fontos lehet, méghozzá az A- és a C-vitamin. Ez a két vitamin leginkább az íny egészségében játszik szerepet, hiszen ha meglehetősen kevés C és A-vitamint fogyasztunk, sokkal nagyobb az esélye a fogyágybetegségeknek. Ha fogágybetegségben szenvedünk, az kihat az egész fogsorunkra, hiszen az ínyünk és az azt tartó szövetek mind a fogakat támogatják és tartják a helyén.

 



A-vitamin

Az A-vitamin emellett fokozza a nyálkahártya ellenálló képességét is a fertőzésekkel szemben, így segít a szájban lévő baktériumok eltávolításában. A-vitaminban gazdag étel például a sárgarépa, a tök, a zöld leveles zöldségek, mint a káposzta, salátafélék, illetve egyes gyümölcsökben is megtalálható. 

 

C-vitamin

A C-vitamin legfőképpen a fogágybetegségek elleni védelemben segít, illetve természetesen tudjuk, hogy az egész immunrendszerünkre, védekező mechanizmusunkra milyen kedvező hatással van. C-vitaminban gazdagok a citrusfélék, a paprika, a kiwi, az eper és a káposztafélék, így ezekből érdemes minél többet fogyasztani. 

 

Kalcium 

Mint tudjuk, a kalciumnak jelentős szerepe van a csontok erősítésében, beleértve a fogakat is. Kalciumban gazdag ételek a tejtermékek, a káposztafélék és a hüvelyesek. 

 

Foszfor

A kalciummal együtt a foszfor fontos alkotóeleme a csontoknak és a fogaknak. Foszforban gazdag ételek a sajtok, a szója és a búza. 

 

Fluorid

A fluorid leginkább a fogszuvasodás elleni küzdelemben segít, amelyet főleg a fogkrémek tartalmaznak. Éppen emiatt fontos, minden étkezés után megmosni fogainkat, hogy a szánkban maradt ételmaradékok ne tudjanak megtelepedni és fogkővé alakulni a fogakon. 

 

Fontos, hogy a fogerősítő ételek mellett érdemes ellátogatnunk fogorvosunkhoz fogkő leszedésre is, hogy elkerülhessük a nem megfelelő szájhigiénia által létrejött fogászati problémákat. 
 







Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni


Legfrissebb cikkek


Véget érnek az Agymenők?
Szép volt, jó volt, köszönjük, ennyi? Könnyen előfordulhat, hogy véget érnek az Agymenők kalandjai!
Ételek az egészséges, erős fogakért
Vannak ételek és italok, amelyek ártanak fogainknak, még vannak, amelyek segítenek erősíteni és egészségesen tartani őket. Most az utóbbiakat hoztuk el! 
Klíma, amely illeszkedik otthonodba
Fontos számodra az esztétika, de szeretnél minőségi klímaberendezést? Akkor a design klímákat neked találták ki!