Az erős fogakért: ételek, amelyek segítenek egészségessen tartani fogainkat

fooldal > Ételek az egészséges, erős fogakért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ételek az egészséges, erős fogakért


2020/09/09
SzSz

Vannak ételek és italok, amelyek ártanak fogainknak, még vannak, amelyek segítenek erősíteni és egészségesen tartani őket. Most az utóbbiakat hoztuk el! 

Ételek az egészséges, erős fogakért

Az egészséges fogakért a legfőbb vitamin és ásványianyag-forrás a kalcium, a foszfor és a fluorid, amelyek mind hozzájárulnak a csontok és a fogak erősítéséhez. Ezek mellett vitamin is rendíkvül fontos lehet, méghozzá az A- és a C-vitamin. Ez a két vitamin leginkább az íny egészségében játszik szerepet, hiszen ha meglehetősen kevés C és A-vitamint fogyasztunk, sokkal nagyobb az esélye a fogyágybetegségeknek. Ha fogágybetegségben szenvedünk, az kihat az egész fogsorunkra, hiszen az ínyünk és az azt tartó szövetek mind a fogakat támogatják és tartják a helyén.

 



A-vitamin

Az A-vitamin emellett fokozza a nyálkahártya ellenálló képességét is a fertőzésekkel szemben, így segít a szájban lévő baktériumok eltávolításában. A-vitaminban gazdag étel például a sárgarépa, a tök, a zöld leveles zöldségek, mint a káposzta, salátafélék, illetve egyes gyümölcsökben is megtalálható. 

 

C-vitamin

A C-vitamin legfőképpen a fogágybetegségek elleni védelemben segít, illetve természetesen tudjuk, hogy az egész immunrendszerünkre, védekező mechanizmusunkra milyen kedvező hatással van. C-vitaminban gazdagok a citrusfélék, a paprika, a kiwi, az eper és a káposztafélék, így ezekből érdemes minél többet fogyasztani. 

 

Kalcium 

Mint tudjuk, a kalciumnak jelentős szerepe van a csontok erősítésében, beleértve a fogakat is. Kalciumban gazdag ételek a tejtermékek, a káposztafélék és a hüvelyesek. 

 

Foszfor

A kalciummal együtt a foszfor fontos alkotóeleme a csontoknak és a fogaknak. Foszforban gazdag ételek a sajtok, a szója és a búza. 

 

Fluorid

A fluorid leginkább a fogszuvasodás elleni küzdelemben segít, amelyet főleg a fogkrémek tartalmaznak. Éppen emiatt fontos, minden étkezés után megmosni fogainkat, hogy a szánkban maradt ételmaradékok ne tudjanak megtelepedni és fogkővé alakulni a fogakon. 

 

Fontos, hogy a fogerősítő ételek mellett érdemes ellátogatnunk fogorvosunkhoz fogkő leszedésre is, hogy elkerülhessük a nem megfelelő szájhigiénia által létrejött fogászati problémákat. 
 







Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni


Legfrissebb cikkek


Születésnapot ünnepelnél – íme, a legjobb ajándékötletek
Az évnek bármely pontján járunk, valamelyik családtagunknak, barátunknak, esetleg párunknak lehet születésnapja. Az ünnepek után viszont jogosan merülhet fel bennünk az a bizonytalanság, hogy vajon képesek vagyunk-e megtalálni számára a megfelelő ajándékot.
Ápold Te is száraz bőröd megfelelően télen is – mutatjuk, hogyan
Fontos, hogy időben megtanuljuk kezelni száraz bőrünket, fellépni annak kiszáradása ellen.